Społeczne Towarzystwo Oświatowe

601 615 417

poradnia@sto2.pl

ul. Dziatwy 6

03-109 Warszawa

Wakacje

Poradnia nieczynna

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna “Dziatwa”

601 615 417

poradnia@sto2.pl

ul. Dziatwy 6

03-109 Warszawa

8:00 - 18:00

Pon - pt

Aktualności

Jeśli dziecko: W ogóle nie mówi, mimo ukończenia 1 roku życia; ma trudności z wydobywaniem dźwięków; nie gaworzy; sporadycznie wymawia sylaby; ma 2 lata i wymawia kilka słów; ma 3 lata i nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych lub nadal mówi równoważnikami zdań; ma 4 lata i tworzy tylko proste zdania; ma 6 lat, ale jego mowa jest na poziomie dziecka trzyletniego; dziecko jąka się lub zacina; dziecko ma autyzm dziecięcy, miewa 
Czytaj dalej
TERAPIA RĘKI. DLA KOGO? Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko w niektórych aspektach: Ma trudności z nabywaniem nowych czynności manualnych i manipulacyjnych. Ma trudności grafomotoryczne oraz problemy z wykonywaniem ruchów precyzyjnych dłoni i palców np. nie lubi wycinać, kolorować, lepić. Nie potrafi bądź nie chce manipulować drobnymi przedmiotami. Ma trudności bądź czuje niechęć do nauki czynności samoobsługi, np. ubieranie się, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, korzystanie ze sztućców podczas posiłków. Ma różnego rodzaju nadwrażliwości sensoryczne, np. nie lubi dotykać 
Czytaj dalej
Niepokojące zachowania nastolatków – Najważniejsze aspekty okresu dojrzewania W okresie dojrzewania młodego człowieka obserwuje się zmiany w zakresie rozwoju fizycznego, umysłowego oraz emocjonalnego. Przy zmianach intelektualnych u młodzieży intensywnie kształtuje się myślenie abstrakcyjne, refleksyjność, krytycyzm, słownictwo, wyobraźnia, twórczość oraz umiejętność dyskusji. Burza hormonalna, którą nastolatkowie przeżywają w sferze emocji – powoduje u nich labilność emocjonalną. Nawiązują oni bliższe relacje między sobą, tworzą pierwsze poważne związki partnerskie, co 
Czytaj dalej
Nastolatek w pandemii    Coraz częściej  do naszej poradni  zgłaszają się nastolatkowie z podobnymi pytaniami, niepokojami, problemami. Przychodzą sami lub są w towarzystwie rodziców – to oni najczęściej widzą niepokojące objawy.  Pandemia. Trwamy w niej od niespełna 2 lat. Ten trudny czas dla młodzieży, nie tylko polega na odcięciu od naturalnego środowiska społecznego, jakim jest na przykład szkoła, miejsca realizowania zainteresowań to także inny rodzaj uczenia się, z którym związany jest wzrost czasu spędzanego przed komputerem. To, z czym spotykamy się 
Czytaj dalej
Które z zachowa dziecka/nastolatka powinny nas niepokoić?  Twoje dziecko może swoim zachowaniem dawać pewne sygnały, które mogą być niepokojące i które powinny zwrócić naszą uwagę. Warto zainteresować się zmianami w zachowaniu dziecka i jak najszybciej szukać pomocy.  W przypadku dzieci najmłodszych należy zwrócić uwagę na zachowania, takie jak rzucanie się na podłogę, kopanie, krzyk, głośny płacz, przekleństwa, szczypanie, gryzienie oraz piszczenie.  Jeśli chodzi o dzieci starsze, spektrum zachowań, które powinny nas 
Czytaj dalej
Jak wprowadzić dziecko w czas Świąt Bożego Narodzenia?      Wszystko jest bardzo intuicyjnie i nie musisz być specjalistą, czy psychologiem by umiejętnie przygotować swoje dziecko do Świąt i całego nastroju Bożonarodzeniowego.   Należy pamiętać, aby dziecko brało czynny udział we wszystkich przygotowaniach, a w szczególności w ubieraniu choinki, wybieraniu bombek, dekorowaniu domu. Jest to dla dziecka największa frajda i atrakcja, pomoc i dobra zabawa. Dziecko czuje się potrzebne, zaangażowane i ważne. Docenmy jego wysiłki.  Dziecko w każdym wieku doskonale zdaje sobie już 
Czytaj dalej
W środę 14 kwietnia przedstawicielki Poradni “Dziatwa” oraz Społecznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Warszawie miały przyjemność poprowadzić dla nauczycieli z STO webinar zatytuołowany “Młodzi a pandemia – izolacja i kryzys”. Treści przygotowały: Monika Vasquez, wychowawca klas 7 Agata Jacaszek, wychowawca klas 8, koordynator Poradni Anna Grzegorczyk, psycholog szkolny Alicja Niemierko-Pająk, terapeuta w naszej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej “Dziatwa” z merytorycznym wsparciem Dyrekcji, Pani Anny Strubińskiej i Pani Agnieszki Piskorskiej. W trakcie webinaru 
Czytaj dalej
Im dziecko jest starsze, tym większa pokusa wspierania jego rozwoju licznymi zajęciami dodatkowymi. Dziś w rozmowie z Panią Anną Grzegorczyk pragniemy przedstawić pozytywną stronę zabawy i odpoczynku, na które też warto wygospodoarować czas. O terapeutycznej i rozwojowej roli zabawy przeczytacie w poniższym artykule. Swobodna zabawa to przede wszystkim źródło twórczych relacji z rówieśnikami. Swobodna nie znaczy jednak niekontrolowana czy niebezpieczna. Chodzi o to, że dzieci same wymyślają role, scenariusze, rekwizyty, scenografię… Dobrze jest 
Czytaj dalej
Podstawówka to szkoła, w której Twoje dziecko spędzi najwięcej lat życia. Zależy Ci na tym, aby trafiło do szkoły, w której będzie się czuło zaopiekowane, zintegruje się z koleżankami i kolegami w klasie oraz przygotuje się do dalszej edukacji. Na drodze do realizacji tych celów niezwykle ważny jest etap edukacji wczesnoszkolnej. Istotne są także rozmowa z wychowawcami i przyjazna atmosfera w klasie. Zacznij od rozmowy z dyrekcją i wychowawcami. Zawsze warto połączyć siły, aby zadbać o dobre samopoczucie i naukę dziecka. O sukcesie każdego 
Czytaj dalej
 Drogi Rodzicu, jeśli:  jesteś zmęczony izolacją i szkołą w domu,  twoje dziecko czuje się samotne,  ale trudno oderwać je od komputera lub nakłonić do wyjścia na dwór, ciągle słyszysz “nie chce mi się”, lub chcesz się dowiedzieć, co obowiązki domowe mają wspólnego z grami komputerowymi, zapraszamy na warsztaty “Rodzic w Koronie”. Warsztat poprowadzi Pani Alicja Niemierko-Pająk z Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej “Dziatwa”.  Zgłoszenia przyjmujemy na maila poradnia@sto2.pl – odezwiemy się do Państwa gdy uzbieramy grupę  
Czytaj dalej