Społeczne Towarzystwo Oświatowe

609 554 042

poradnia@sto2.pl

ul. Dziatwy 6

03-109 Warszawa

Wakacje

Poradnia nieczynna

Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna “Dziatwa”

601 615 417

poradnia@sto2.pl

ul. Dziatwy 6

03-109 Warszawa

8:00 - 18:00

Pon - pt

Aktualności

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jaki wpływ mają fale mózgowe? Albo, dlaczego niektórzy ludzie zawsze wydają się spokojni, nawet jeżeli wszystko wokół nich jest chaotyczne? Lub też, dlaczego inni wydają się zawsze podekscytowani, nawet jeżeli nic naprawdę ekscytującego się nie wydarzyło? Odbicie tych różnic ukazują nam różne fale mózgowe, jakie występują u wcześniej przytoczonych grup osób. Fale możemy zmieniać, a na uczenie się jak to robić pozwala 
Czytaj dalej
Nie każdemu dziecku nauka przychodzi z łatwością. Trudne bywają zwłaszcza początki, czyli pierwsze trzy lata szkoły, kiedy wszystko jest nowe, a nauka pisania, czytania, liczenia oraz języka obcego wymaga nie tylko pewnych umiejętności, ale i sporo pracy. Dlatego ważna jest uważność na indywidualne potrzeby dziecka i jego diagnostyka, nasza Poradnia ściśle współpracuje z wychowawcami dlatego wie jakie są potrzeby uczniów szkoły.   O tym dlaczego od najmłodszych lat powinniśmy wspierać dziecko w jego rozwoju i na co powinniśmy zwrócić uwagę 
Czytaj dalej
Terapia ręki: Zajęcia mają na celu usprawnianie funkcji kończyny górnej m.in. poprzez dostarczanie wrażeń dotykowych, poznawanie różnych kształtów, struktur, faktur materiałów oraz ich rozróżniania, usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, ćwiczenia prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich, kształcenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej. Terapia ręki obejmuje: · całą kończynę górną · obojczyk, łopatkę, kość ramienną – ćwiczenia rozmachowe · 
Czytaj dalej
Metoda Tomatisa – metoda treningu słuchowego, której głównym celem jest wspieranie funkcji słuchowej człowieka, w drodze czego nastąpić ma poprawa koncentracji, kreatywności, rozwój zdolności lingwistycznych i komunikacyjnych, jak również zwiększenie potencjału człowieka w nauce i rozwoju psychoruchowym.  
Czytaj dalej
Jeśli dziecko: W ogóle nie mówi, mimo ukończenia 1 roku życia; ma trudności z wydobywaniem dźwięków; nie gaworzy; sporadycznie wymawia sylaby; ma 2 lata i wymawia kilka słów; ma 3 lata i nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych lub nadal mówi równoważnikami zdań; ma 4 lata i tworzy tylko proste zdania; ma 6 lat, ale jego mowa jest na poziomie dziecka trzyletniego; dziecko jąka się lub zacina; dziecko ma autyzm dziecięcy, miewa napady padaczkowe; mowa dziecka w jakimś momencie 
Czytaj dalej
TERAPIA RĘKI. DLA KOGO? Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko w niektórych aspektach: Ma trudności z nabywaniem nowych czynności manualnych i manipulacyjnych. Ma trudności grafomotoryczne oraz problemy z wykonywaniem ruchów precyzyjnych dłoni i palców np. nie lubi wycinać, kolorować, lepić. Nie potrafi bądź nie chce manipulować drobnymi przedmiotami. Ma trudności bądź czuje niechęć do nauki czynności samoobsługi, np. ubieranie się, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, korzystanie ze sztućców podczas posiłków. Ma różnego rodzaju nadwrażliwości sensoryczne, np. nie lubi dotykać nowych, różnorodnych faktur. Ma problem 
Czytaj dalej
Niepokojące zachowania nastolatków – Najważniejsze aspekty okresu dojrzewania W okresie dojrzewania młodego człowieka obserwuje się zmiany w zakresie rozwoju fizycznego, umysłowego oraz emocjonalnego. Przy zmianach intelektualnych u młodzieży intensywnie kształtuje się myślenie abstrakcyjne, refleksyjność, krytycyzm, słownictwo, wyobraźnia, twórczość oraz umiejętność dyskusji. Burza hormonalna, którą nastolatkowie przeżywają w sferze emocji – powoduje u nich labilność emocjonalną. Nawiązują oni bliższe relacje między sobą, tworzą pierwsze poważne związki partnerskie, co kształtuje 
Czytaj dalej
Nastolatek w pandemii    Coraz częściej  do naszej poradni  zgłaszają się nastolatkowie z podobnymi pytaniami, niepokojami, problemami. Przychodzą sami lub są w towarzystwie rodziców – to oni najczęściej widzą niepokojące objawy.  Pandemia. Trwamy w niej od niespełna 2 lat. Ten trudny czas dla młodzieży, nie tylko polega na odcięciu od naturalnego środowiska społecznego, jakim jest na przykład szkoła, miejsca realizowania zainteresowań to także inny rodzaj uczenia się, z którym związany jest wzrost czasu spędzanego przed komputerem. To, z czym spotykamy się w gabinetach to informacje, 
Czytaj dalej
Które z zachowa dziecka/nastolatka powinny nas niepokoić?  Twoje dziecko może swoim zachowaniem dawać pewne sygnały, które mogą być niepokojące i które powinny zwrócić naszą uwagę. Warto zainteresować się zmianami w zachowaniu dziecka i jak najszybciej szukać pomocy.  W przypadku dzieci najmłodszych należy zwrócić uwagę na zachowania, takie jak rzucanie się na podłogę, kopanie, krzyk, głośny płacz, przekleństwa, szczypanie, gryzienie oraz piszczenie.  Jeśli chodzi o dzieci starsze, spektrum zachowań, które powinny nas 
Czytaj dalej
Jak wprowadzić dziecko w czas Świąt Bożego Narodzenia?      Wszystko jest bardzo intuicyjnie i nie musisz być specjalistą, czy psychologiem by umiejętnie przygotować swoje dziecko do Świąt i całego nastroju Bożonarodzeniowego.   Należy pamiętać, aby dziecko brało czynny udział we wszystkich przygotowaniach, a w szczególności w ubieraniu choinki, wybieraniu bombek, dekorowaniu domu. Jest to dla dziecka największa frajda i atrakcja, pomoc i dobra zabawa. Dziecko czuje się potrzebne, zaangażowane i ważne. Docenmy jego wysiłki.  Dziecko w każdym wieku doskonale zdaje sobie już 
Czytaj dalej